CASE

Om de concurrentiepositie van de balanceerdivisie te vergroten, heeft het balanceerteam van BPG besloten om samen standaard balanceermachines te ontwikkelen. Een zeer scherpe prijsstelling, hoge betrouwbaarheid en korte doorlooptijden zijn slechts enkele kenmerken van de machines in ontwikkeling.

Voor het assortiment standaardmachines wil het managementteam een look & feel creëren die kan worden toegepast op alle machines binnen de balanceerafdeling. Een algemene beschrijving van de eisen aan die huisstijl wordt verzameld in een ontwerpspecificatie.

DESIGN IT

Om de positie van Bepco in de markt als high end producent van balanceermachines te vertalen naar een passende huisstijl heeft TEN agency eerst een concurrentieanalyse uitgevoerd gekoppeld aan de uiterlijke designkenmerken per concurrent. Op basis daarvan is een eerste conceptlijn uitgetekend als huisstijl die toepasbaar is op het hele portfolio van horizontale en verticale balanceermachines. Aan de hand van een design guide is de uitvoerbaarheid ervan afgetoetst met de verschillende stakeholders. 

MAKE IT

De algemene design guide voor alle Bepco balanceermachines is toegepast op een eerste balanceermachine. Naast de fysieke eigenschappen, footprint en bewegende delen in de machine is er tijdens de ontwikkeling ook rekening gehouden met de ‘process flow of the operator’, de verschillende touchpoints van de operator, het onderhoud, services en goede UX/UI design. Bij de ontwikkeling van de behuizing van de machine hield TEN agency rekening met verschillende eisen waaronder eenvoud van productie wereldwijd, een kleine voetafdruk, zo weinig mogelijk onderdelen en een modulair design. Het resultaat werd voorgesteld op de vakbeurs en oogstte heel wat succes. Het algemene design is bijgevolg ondertussen ook al toegepast op andere machines van Burke Porter Group. 

 

NEEM CONTACT MET ONS OP